Chinese millennials zorgen voor boost reismarkt

Steeds meer Chinezen ontdekken de mogelijkheden van internationale reizen. Daarom heeft Hotels.com ook dit jaar weer speciaal onderzoek gedaan naar de Chinese reisgewoontes met de Chinese International Travel Monitor (CITM) 2015. Naar aanleiding van dit laatste onderzoek, vormen technische, jonge en welgestelde Chinezen een substantieel onderdeel van de groei van 20% in internationale Chinese reizigers. Deze 20% bereikte in 2014 een aantal van 107 miljoen reizigers, die verder reisden dan het Chinese vasteland. Het onderzoek benadrukt tevens de vraag aan hoteliers om in de behoeften van Chinese reizigers te voorzien, zoals Chineessprekend personeel, gidsen en aangepaste websites.

Toenemende invloed van ‘millennials’
De CITM van Hotels.com identificeert de groeiende invloed van Generatie Y reizigers, de zogenoemde technische ‘millennials’ tussen de 18 tot 35 jaar oud. 59% van de ondervraagde hoteliers geeft aan een toename in Chinese gasten tot 35 jaar oud waar te nemen in het afgelopen jaar. Tevens verwachten de hoteliers dat deze trend blijft toenemen. De groei is voornamelijk sterk in Aziatisch-Pacifische regio, waar 78% van de hoteliers een toename van Chinese ‘millennials’ rapporteerde.

De opkomst van de luxe Chinese reiziger
Een ander resultaat uit de CITM van Hotels.com is het groeiende financiële vermogen, dat wordt uitgegeven aan reizen, van de welvarendste 10 procent van de Chinese reizigers. Met 13.800 RMB (€2.047) aan reisuitgaven per dag, inclusief accommodatie, geven zij meer dan vier keer zoveel uit dan de gemiddelde reiziger, die 3.324 RMB (€493) per dag uitgeeft. Toch verbleekt dit vergeleken met de 5% meest spenderende Chinese reizigers, die meer dan zes keer het gemiddelde uitgeven (20.896 RMB/€3.099), wat de opkomst van een ‘superluxe’ klasse aanduidt.

Voorkeur voor online boeken
Het internet gebruiken om een reis te plannen en te boeken is de norm geworden voor Chinese reizigers. Ook het gebruik van mobiele telefoons is omhooggeschoten. In de afgelopen twaalf maanden heeft 80% van de Chinese reizigers een online apparaat, zoals mobiele telefoons, computers en laptops, gebruikt om een reis te plannen en te boeken, vergeleken met slechts 53% vorig jaar. De helft van alle Chinese reizigers gebruikt nu apps op de smartphone op reizen te plannen en te boeken. Vorig jaar was dat nog 17%.

Andere resultaten van de Chinese International Travel Monitor 2015
• Volgens het aantal geboekte hotelkamers op de Chinese website van Hotels.com in 2014, bestaat de top 3 landen, die bezocht zijn door Chinese reizigers, uit Amerika, Thailand en Hong Kong.

• Australië, Japan en Frankrijk vormen de top 3 landen, die Chinese reizigers graag bezoeken in de komende twaalf maanden.

• In de afgelopen twaalf maanden heeft 80% van de Chinese reizigers een online apparaat gebruikt, inclusief mobiele telefoons, computers en laptops, om een reis te plannen en te boeken, vergeleken met slechts 53% vorig jaar.

• Volgens de boekingsdata van Hotels.com gaven Chinese reizigers in 2014 het meeste uit aan een accommodatie in Nieuw-Zeeland, Zweden en Argentinië.

• De top 10 procent van de Chinese reizigers spendeerde gemiddeld 2.723 RMB (€404) per nacht voor een hotel.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.