AccorHotels komt met nieuwe merk: JO&JOE

De receptie, of in nieuwe termen 'arrival lounge'

De receptie, of in nieuwe termen ‘arrival lounge’


AccorHotels begint met een nieuw merk: JO&JOE. Het richt zich op millennials en belooft ‘een nieuwe vorm van hospitality’. Het moet volgens het bedrijf ‘een oplossing op maat zijn voor de enorme internationale gemeenschap van hippe millennial-minded trendsetters die de markt revolutionaliseren.’ Om aan deze nieuwe vraag tegemoet te komen, wil JO&JOE voor 2020 razendsnel vijftig vestigingen openen, onder andere in Parijs en Bordeaux (2018), Warschau, Boedapest, Rio en São Paulo.

Bij bezienswaardigheden

De JO&JOE-locaties zullen opduiken middenin de bruisende stadscentra, op plaatsen die met het openbaar vervoer goed te bereiken zijn, en op minder dan 15 minuten afstand van de belangrijkste bezienswaardigheden. Het project is een voorbeeld van een ‘excubatie’ geleid door het Marketing Innovation Lab van AccorHotels, dat klantgerichte en disruptieve oplossingen identificeert en uittest, met de bedoeling bijkomende inkomsten te genereren voor de groep.

“Breek met traditie, vergeet oude gewoontes, wees verrassend, authentiek en onvoorspelbaar, en blaas een nieuwe wind door AccorHotels. Doe het snel en goed. Het was geen gemakkelijke opdracht, zeker wanneer je vooral op millennials focust, die zeer moeilijk kunnen zijn om aan je kant te krijgen. Maar met de lancering van ons nieuw merk, JO&JOE, hebben we deze opdracht meer dan vervuld”, zegt Sébastien Bazin, Voorzitter en Chief Executive Officer van AccorHotels.

Ook plaatselijke bevolking

“Zoveel meer dan alleen een plek om te overnachten. JO&JOE werd ontworpen om ervaringen te versterken met zijn ongebruikelijke design, innoverende digitale ecosysteem en unieke cateringconcept. Met zijn ‘openhuisconcept’ diversifieert het merk de gastenervaring, door zowel reizigers te verwelkomen als de plaatselijke bevolking, die JO&JOE-vestigingen kan gebruiken als een verlengde van hun woonkamer”, voegt Frédéric Fontaine, Senior Vice President, Global Marketing Innovation Lab, toe.

Het concept

Het JO&JOE-concept van AccorHotels in het kort:

  • JO&JOE is een ‘levende ruimte’, een onverwacht en innoverend Open House dat zowel ‘Townsters’ (mensen uit de buurt) als ‘Tripsters’ (reizigers) wil aantrekken.
  • Het concept is ontwikkeld om de interactie tussen beide groepen te bevorderen en het samenleven te stimuleren aan de hand van gemeenschappelijke ruimtes die openstaan voor beide werelden.
  • Als integraal onderdeel van het buurtleven valt er in JO&JOE altijd wel iets te beleven: een concert, een yogales, een doe-het-zelfworkshop, etc.
  • Het team van JO&JOE – én de Townsters en Tripsters zelf – helpen om de plek actief en bruisend te houden, vooral dankzij de geosociale netwerkapp van het merk die mensen samenbrengt.

Over het menu en de keuken:

  • De BAR staat centraal in de sociale ervaring bij JO&JOE. Het unieke ontwerp en de zichtbaarheid vanaf de straat moedigt de plaatselijke bewoners aan om zich onder de gasten te mengen.
  • Een lokale en betaalbare eigen keuken die kwaliteit zonder franjes biedt.
  • De collaboratieve keuken biedt de gasten de kans om hun culinaire talenten te tonen en om hun beste recepten met elkaar te delen.
  • Bij JO&JOE is het mogelijk om te overnachten voor een prijs  vanaf € 25 per nacht.

Namen en verschillende ruimten:

  • Happy House is een privéruimte waar de Tripsters kunnen ontspannen, werken, koken of de was doen, net als thuis.
  • Together is de essentie van het merk: een slaapruimte die gasten kunnen delen zonder dat het ten koste gaat van de privacy. Naast ruime bedden, privélockers, leeslampjes en USB-poorten hebben de gasten ook toegang tot gedeelde recreatieruimtes en badkamers.
  • Yours bestaat uit kamers en appartementen voor twee tot vijf personen, met een privébadkamer en soms zelfs een keukenruimte.
  •  OOO! (Out Of the Ordinary) biedt ongebruikelijke accomodaties voor mensen die alleen reizen of voor groepen tot zes personen. De precieze lay-out zal voor elke JO&JOE- vestiging anders zijn: yurts, hangmatten, caravans, etc. Alles kan.
  • Het maakt niet uit of Jo een meisje is en Joe een jongen, of omgekeerd. Bij JO&JOE vloeit alles in en door elkaar, niets wordt in hokjes geduwd. Er is ook geen juiste of foute manier om het logo uit te leggen: een stip zo geel als de zon – levendig, stralend, verschillende vormen en stijlen – het merk regenereert en voedt zichzelf met de lokale cultuur en sfeer.
Impressie van de JO&JOE ruimten: Een kamer, het restaurant en een toilet.

Impressie van de JO&JOE ruimten: Een kamer, het restaurant en een toilet.

AccorHotels komt met nieuwe merk: JO&JOE 10

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.