Center Parcs begint met flexibele aankomst- en vertrektijden

Winters weekend in een huisje van Center Parcs. Foto: Elkedagvakantie

Winters weekend in een huisje van Center Parcs. Foto: Elkedagvakantie


Ruim zeven op de tien Nederlandse gezinnen kiezen eerder voor een bungalowpark als de aankomst- en vertrekdagen flexibeler zijn, zo blijkt uit onderzoek van Center Parcs. Het onderzoek werd in augustus 2016 in opdracht van Center Parcs representatief uitgevoerd door Panelwizard onder 1.079 Nederlandse gezinnen waarvan het oudste kind tussen tussen de 0 -16 jaar.

Elke dag komen

De recreatiebranche hanteert al jaren vaste aankomst- en vertrekdagen. Zo hielden bungalowparken voorheen vast aan het weekend of aan een midweek-verblijf met maandag en vrijdag als vaste aankomst- en vertrekdagen. Bijna 40% van de Nederlanders heeft deze vaste dagen weleens als vervelend ervaren. Dit komt met name doordat gasten door verplichtingen, zoals werk of school, vaak korter verblijven dan waarvoor is geboekt. Center Parcs introduceert daarom flexibele aankomst- en vertrekdagen. Vakantiegangers kunnen zes dagen per week aankomen op met hun korte vakantie.

Zelf bepalen

Een kwart van de Nederlandse gezinnen zou het liefst op een doordeweekse dag aankomen op een bungalowpark en op zondag vertrekken. Voor gezinnen met jonge kinderen (0-4 jaar) zijn de doordeweekse aankomstdagen een uitkomst, maar ook voor ouderen en jonge stellen. Vanwege verplichtingen verblijven meer dan zeven op de tien vakantiegangers korter op een bungalowpark dan waarvoor is geboekt. Zo is bijna dan de helft van de Nederlanders weleens eerder vertrokken. En meer dan 20% weleens eerder aangekomen op de vakantiebestemming. Om hier op in te spelen kunnen Nederlanders bij Center Parcs nu zelf bepalen wanneer ze op een korte vakantie gaan en hoe lang ze blijven.

Niet op zondag

Met de flexibele verblijven kunnen met uitzondering van zondag iedere dag van de week aankomen en op basis van minimaal twee overnachtingen, zelf bepalen hoe lang men bij Center Parcs verblijft. Andres Neira de Back, marketing directeur Center Parcs: ‘‘Consumenten zijn alledaags steeds meer op zoek naar flexibiliteit. Door drukke werkschema’s en andere verplichtingen hebben mensen minder vrije tijd en willen ze de tijd die ze hebben efficiënt benutten. Flexibiliteit wordt steeds meer een must. Als marktleider willen we dan ook inspelen op deze consumententrend. Voor onze gasten is het fijn dat deze mogelijkheid bestaat.’’

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.