Pluspunten vernieuwde Lounge 2 van Schiphol


De vernieuwde Lounge 2 op Schiphol is officieel geopend. Nederlandse toparchitecten en designers hebben op 16.000 m2 al hun talenten verenigd om het de passagiers zo comfortabel mogelijk te maken en ze voortdurend te verrassen. Lounge 2 is ingedeeld in zeven werelden waarin de reiziger centraal staat. Iedere themawereld biedt de reiziger een bijzondere beleving: ‘Luxury’, ‘Fashion & Lifestyle’, ‘See Buy Fly’, ‘Family’, ‘Travel & Culture’, ‘Modern Dutch’ en ‘Care & Wellness’. Passagiers overzien bij binnenkomst alle zeven werelden in één oogopslag. Elke wereld kenmerkt zich door eigen materiaalgebruik, design en is voorzien van bijpassende services, zoals zitgebieden, horeca en winkels.

Speelvliegtuig

Lounge 2 biedt een ruimtelijk gevoel. Vanuit bijna alle locaties heb je een indrukwekkend uitzicht op het vliegdek waar de vliegtuigen aankomen en vertrekken. Midden op het centrale plein hangt een grote ‘levende’ klok (ontworpen door Maarten Baas) waar een man in werkkledij voortdurend bezig is de wijzers op tijd te krijgen en te houden. Echte bomen, verzonken in de vloer, ondersteunen het pleingevoel. In de Family World staat onder andere een groot kleurrijk speelvliegtuig waar kinderen zich heel even piloot kunnen voelen. En in Modern Dutch tref je een wand met keramieken koeien die vier grappige animaties van filmmaker Douwe Dijkstra tonen.

Winkels & horeca

Met de komst van het toonaangevende Johnnie Walker House heeft Schiphol een primeur in Europa. Daarnaast zijn er merkwinkels van onder meer Gucci, Bulgari, Hermès en Rolex. Ook op het gebied van horeca valt er genoeg te beleven met Café Cocó, een Starbucks met innovatieve foodconcepten en de interactieve Heineken Bar: een wereldprimeur. Nieuwe energie opdoen of even ontspannen vlak voor vertrek? Dat kan bij XpresSpa.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.