Weet jij het monster van Loch Ness te vinden?

Een van de tips uit de online campagne.

Een van de tips uit de online campagne.


Met een online marketingcampagne voor Inverness en Loch Ness wil de regio meer buitenlands toerisme stimuleren. Er wordt gebruikgemaakt van een reeks afbeeldingen met “tips om het monster te zien” waarmee de aandacht wordt gevestigd op de ongelooflijke ervaringen, cultuur en landschappen die Inverness en Loch Ness rijk zijn.

Een van de tips adviseert bezoekers bijvoorbeeld om zich moed in te drinken bij een bezoek aan de whiskydestilleerderij Glen Ord. Een andere tip is om zich incognito in een Schotse kilt te hullen en zich bij The Dores Inn aan de oevers van Loch Ness te verschansen. En dan is er ook een tip om het gebied te verkennen met een kajak op Loch Beinn a’ Mheadhoin.

Marketing Director van VisitBritain Joss Croft: “De regio Inverness en Loch Ness is het hele jaar door een fantastische bestemming. Zo kan men ook buiten het zomerseizoen de betoverende lochs en ontzagwekkende hoogten verkennen, en de sfeer proeven in de gezellige pubs en traditionele taveernes.”

CEO van VisitInvernessLochNess Graeme Ambrose: “Het monster van Loch Ness heeft nog steeds een grote aantrekkingskracht. Dat is een fantastische inspiratiebron om te laten zien hoe veel onze regio in verschillende seizoenen aan buitenlandse bezoekers te bieden heeft. We hopen dat dit meer mensen ertoe zal bewegen dit geweldige gebied zelf te komen ervaren.”

Meer bezoekers Engeland

De campagne voor Inverness en Loch Ness, die ontwikkeld is met inzet van het Schotse nationale toeristenbureau VisitScotland en plaatselijk van VisitInvernessLochNess, maakt deel uit van de GREAT Britain-campagne van de Britse overheid. Deze campagne promoot Groot-Brittannië wereldwijd, om meer buitenlandse toeristen te stimuleren zelf te komen kijken waarom al onze landen en regio’s zo fantastisch om te bezoeken zijn.

In 2014 had Groot-Brittannië bijna 2 miljoen bezoekers uit Nederland. Dat was 4% meer dan het jaar daarvoor.

De voorspelling van VisitBritain voor 2016 is dat de groei in het aantal bezoekers zal voortzetten met een schatting van 36,7 miljoen bezoekers. Van de uitgaven van buitenlandse bezoekers wordt verwacht dat ze dit jaar op bijna £23 miljard zullen uitkomen, een stijging van 4,2% vergeleken met de uitgaven in 2015.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.