‘Wie is de Mol?’ maakt Dominicaanse Republiek populair

Iedere zaterdagavond zitten veel Nederlanders geconcentreerd naar het bekende programma ‘Wie is de Mol?’ te kijken, in de hoop deze keer wel de goede mol te ontmaskeren (Het is mij ook nog nooit gelukt hoor). Een ander aspect van het programma is altijd de prachtige locatie. Ook dit jaar krijg je spontaan zin in vakantie als je de parelwitte stranden voorbij ziet komen. Nu ben je niet de enige, want de Dominicaanse Republiek (locatie van WIDM dit jaar) wint aanzienlijk aan populariteit na elke aflevering. Vliegticketaanbieder Tix.nl registreerde een verdubbeling van het aantal zoekopdrachten naar het Caribische land ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Zoeken na de uitzending
Op zaterdagavond is al een stijging in het aantal zoekopdrachten te zien, maar deze toename is op de zondag na de uitzending aanzienlijk groter. Vooral na afloop van de eerste aflevering en na de aflevering van 23 januari, waarin de prachtige Dominicaanse stranden zeer prominent in beeld waren, gingen veel Nederlanders op zoek naar reisaanbiedingen.
“Waar we bij de meeste reisprogramma’s zien dat er al tijdens de uitzending naar reisinformatie en –aanbiedingen wordt gezocht, vindt dit bij ‘Wie is de Mol?’ vooral na de uitzending plaats”, ziet Linda Folkers van Tix.nl. “Blijkbaar zijn kijkers bang om een verborgen aanwijzing of Mol-actie te missen.”

Vooralsnog vooral oriënteren
Het aantal daadwerkelijke boekingen blijft vooralsnog ver achter bij de oriëntatiegroei. Tix.nl ziet tot dusverre een kleine toename in geboekte vluchten en hotelovernachtingen, maar gezien de aard van de bestemming is dat te verwachten. Over een vakantie naar een verre bestemming wordt doorgaans aanzienlijk langer nagedacht dan over, pakweg, een stedentrip naar Barcelona. De vliegticketvergelijker verwacht daarom dat het aantal boekingen nog sterk zal toenemen.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.