Efteling meest “geinstagramde” toeristische attractie van Nederland

De Efteling is de meest ge(hash)tagde attractie van Nederland, gevolgd door het Rijksmuseum als tweede meest populaire locatie. De derde meest geliefde trekpleister onder instagrammers is de Erasmusbrug in Rotterdam. Disneyland (Californië), de Eiffeltoren en de Berlijnse Muur behoren tot de top vijf meest getagde toeristische bestemmingen wereldwijd

Online reisaanbieder TravelBird heeft de “Meest geinstagramde toeristische attracties” onderzocht. Deze studie rangschikt op basis van het aantal tags op het sociale mediaplatform 470 attracties van verschillende landen over de wereld. Met deze foto-applicatie, vooral bekend bij millennials, probeerde TravelBird in kaart te brengen hoe bestemmingen wereldwijd scoren op sociale media.

“Dit onderzoek toont een interessant overzicht van honderden bestemmingen die geliefd zijn bij Instagram-gebruikers vanwege hun cultureel erfgoed, prachtige natuurlijke schoonheid en lokale fascinatie,” zegt Symen Jansma, oprichter van TravelBird. “Daarnaast vertellen de data heel wat over hoe jonge mensen in 2017 reizen en bieden ze interessante inzichten voor de reis- en toerismesector.”

Kijk op de pagina met de resultaten om het volledige overzicht van de geïnstagramde attracties te zien: https://travelbird.nl/de-meest-geinstagramde-toeristische-attracties/

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.