Dit zijn de mooiste reisverhalen van Nederland in 2018

Dit zijn de mooiste reisverhalen van Nederland in 2018 9
De prijzen voor de beste reisverhalen worden uitgereikt tijdens de vakantiebeurs 2019. Foto: Elkedagvakantie

De jury’s hebben 13 inzendingen genomineerd voor de Aad Struijs Persprijs 2019, de onafhankelijke jaarlijkse vakprijs voor de Nederlandstalige reisjournalistiek. Dit jaar kende een recordaantal van 149 inzendingen. Er worden dit jaar voor het eerst drie prijzen uitgereikt, in de categorieën tekst, foto en video. Alle genomineerde inzendingen zijn te bekijken op www.aadstruijspersprijs.nl.

De zes genomineerden in de categorie tekst, die zowel uit print- als digitale artikelen bestaat, zijn:

  • Hans Avontuur met het artikel “De vervloekte bergen” in National Geographic Traveler.
  • Noël van Bemmel met het artikel “Lagos, de stad van Fela” in Volkskrant Magazine.
  • Anneke de Bundel met het artikel “IJsland Blues” in Meridian Travel.
  • Brigitte de Graaff met het artikel “Tsjernobyl: nucleair niemandsland als kermisattractie” op Reishonger.nl.
  • Gerard Jacobs met het artikel “Na de siësta vallen de christenen aan” in Volkskrant Magazine.
  • Jurriaan Teulings met het artikel “Adem-be-ne-mend” in Magia Latina.

Genomineerden in nieuwe categorie foto:

  • Jurriaan Teulings met het artikel “A-dem-be-ne-mend” in Magia Latina.
  • Frits Meyst met het artikel “Op pad met de arendjagers” in National Geographic Traveler.
  • Jonathan Andrew met het artikel “In de voetsporen van de boeren” in National Geographic Traveler.

Genomineerden in nieuwe categorie video:

  • Reinier van Oorsouw met zijn videoserie “Iran, is it really that bad”.
  • Marco Barneveld, Alessio Cuomo en René Koster met hun video “Keep Your Splendid Silent Sun”.
  • Brigitte de Graaff met haar vlog “Edinburgh, Schotland”.
  • Wouter Deboot met zijn videoserie “Dwars door Amerika”.

De inzendingen zijn beoordeeld door een tekstjury, onder voorzitterschap van reisjournalist Hans Bouman, en een combineerde jury voor foto en video met aan het hoofd content specialist Katja Staring. Zij hebben 13 inzendingen genomineerd, waaruit per categorie uiteindelijk de winnende productie gekozen zal worden.

De winnaars worden bekendgemaakt op de Vakdag van de Vakantiebeurs in Utrecht, op woensdag 9 januari 2019, om 14.30 uur in het Experience Theater in hal 11. De drie winnaars ontvangen elk een sculptuur en een geldbedrag van 500 euro. De prijs is mede mogelijk gemaakt door Hoofdsponsor Jaarbeurs/Vakantiebeurs en Baltus Communications en USP Marketing PR.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.