Ruhrgebied stort zich samen met Arnhem op 3D street art

Ruhrgebied stort zich samen met Arnhem op 3D street art 8

Een van de eerste projecten op straat. Foto: PR

Om het Ruhrgebied onder de aandacht van het grote publiek te krijgen introduceert Ruhr Tourismus (RTG) een creatieve 3D street art campagne. Daarbij staan diverse bezienswaardigheden van dat gebied centraal staan. Omdat inwoners van de grensregio een bijzonder groot deel van de doelgroep uitmaken, gaat het verkeersbureau een samenwerking aan met Arnhem, een van de grotere steden in het grensgebied.

3D street art
Dankzij het rijke industriële verleden heeft het Ruhrgebied een bijzonder landschap, zowel op het gebied van architectuur en natuur alsmede cultuur. Deze thema’s vormen het uitgangspunt van de promotionele campagne van RTG en zijn inspiratie voor vijf 3D schilderingen die sinds kort in het Musiskwartier in de binnenstad van Arnhem verschijnen.

De schilderingen bieden elk een bijzondere kijk op de bestemming. Door een optische illusie krijgt de kijker een 3D beeld van de bezienswaardigheden die het landschap van het Ruhrgebied sieren. Door de manier van tekenen kan de bezoeker zelf plaatsnemen in de bestemming. De schilderingen worden gemaakt door professionele kunstenaars van GRAFFITINETWERK en hebben elk een gemiddelde afmeting van 25 m2. Deze schilderingen zijn gemaakt op de straten van het Musiskwartier in Arnhem en zullen deze winter (2018/2019) te zien zijn.

Arnhem
De 3D street art campagne is de eerste activiteit in de samenwerking tussen de RTG en Arnhem. Beide partijen verstevigen graag de relatie en zullen de komende tijd op zoek gaan naar verschillende mogelijkheden om samen te werken.

Nederlanders belangrijkste doelgroep
Nederlanders vormen met bijna 250.000 overnachtingen en meer dan 150.000 gasten in 2017 de grootste groep buitenlandse bezoekers in de Metropool Ruhr. Op de recent gelanceerde Nederlandstalige website van het verkeersbureau kan men verdere informatie over de bestemming en uitleg over de schilderingen vinden. In de promotiecampagne op de Nederlandse markt staan de volgende thema’s centraal: Industriekultur.Ruhr, radrevier.ruhr en de voordeelkaart RUHR.TOPCARD.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Wij zorgen er voor!
Vakantiegevoel?

Exclusief per mail triptips: Van Amsterdam tot Bangkok