Startup voor taalreizen: Extralingo

Taalreizen via Extralingo brengen je onder andere naar Spanje
Een taal leren en dan zo’n uitzicht hebben in Spanje. Foto: Elkedagvakantie

De twee jonge ondernemers Steffen Beumer (27) en Devin van Gelder (25) zijn deze week gestart met een compleet nieuw initiatief in de markt van taalreizen: Extralingo.

Extralingo is de eerste boekingswebsite in Nederland die zich volgens de initiatiefnemers volledig focust op taalcursussen in het buitenland. Met een investering vanuit de oprichters van Belvilla is het ondernemers duo klaar om de markt van taalreizen te veroveren.

Taalschool vinden

Het leren van een nieuwe taal en daarmee het ontdekken van een cultuur is volgens de ondernemers populairder dan ooit. Steeds meer mensen zien een taalreis als de perfecte combinatie van zelfontplooiing en vakantie in één. Steffen Beumer licht toe: “Meertaligen hebben gewoonweg een grote voorsprong op de arbeidsmarkt. Je beheerst niet alleen een extra taal, het laat ook zien dat je leergierig en nieuwsgierig bent.” Het vinden van een goede taalschool in het buitenland was tot nu toe alleen niet gemakkelijk. Er is veel aanbod en consumenten kunnen vaak door de bomen het bos niet meer zien. Extralingo moet het vinden van de juiste taalschool een fluitje van een cent maken.

Grote spelers

Het doel van de oprichters is het moderniseren van de markt. Devin van Gelder: “Wanneer je op internet naar taalreizen zoekt, krijg je een wirwar van zoekresultaten. De huidige markt bestaat veelal uit grote spelers met relatief hoge prijzen voor lessen en accommodaties en kleine spelers met onduidelijke websites, die kwalitatief minstens net zo goed zijn als de marktleiders. Extralingo is het eerste platform dat een breed scala aan taalscholen samenbrengt, waardoor het vergelijken en boeken van een taalcursus nog nooit zo makkelijk is geweest. De consument kan zorgeloos en gemakkelijk een taalschool kiezen die bij hem of haar past.”

‘Goedkoper dan de rest’

De ondernemers hebben de website en het bedrijfsplan zo ontwikkeld dat Extralingo goedkoper is dan wanneer je boekt bij een taalschool zelf. Steffen: “We zijn minimaal 5 procent goedkoper dan de rest van de markt. Daarbij is iedereen automatisch gratis verzekerd. We willen dat iemand die een taalcursus boekt niet wordt verrast met onverwachte kosten, maar dat alles bij het boeken direct duidelijk is.”

Investering Belvilla

Om geld bij elkaar te krijgen voor het ontwikkelen van het platform zaten Steffen en Devin om tafel met Dick Hakkenbroek en Dries Veen, de oprichters van Belvilla. Zij zagen potentie in het platform, dat wordt omschreven als ‘de booking.com voor taalreizen’, en de unieke positie die Extralingo in de markt claimt. De investeerders deden al twee keer een investering in het bedrijf.

Spanje

Extralingo werkt met taalscholen voor iedere doelgroep, van 18-jarigen tot 50-plussers. Momenteel richt de startup zich op Europa, er zijn 138 taalscholen aangesloten uit Spanje, Malta en het Verenigd Koninkrijk. Het aanbod zal zich op korte termijn uitbreiden met Franse, Duitse en Italiaanse scholen. Op de lange termijn zijn de ondernemers vastbesloten taalcursussen over de hele wereld aan te bieden.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.