Ibis begint zijn eigen ‘Music Programme’

Ibis begint zijn eigen 'Music Programme' 9
Een concert in een van de hotels. Foto: CC0/Pixabay

Met ibis Music, het nieuwe muziekprogramma van ibis, zet de hotelgroep een stap in zijn merktransitie. Ibis wil gasten en omwonenden een nieuwe klantervaring bieden door bruisende ontmoetingsplekken te creëren die leiden tot meer sociale interactie.

Het programma draait volledig om muziek en start met de ibis Music Contest, die bestaat uit 44 intieme miniconcerten in ibis-hotels in 17 landen. Het ibis Music-programma, waarmee ibis muziekliefhebbers wil aanspreken, past in de nieuwe positionering van het merk met een focus op mobiel inchecken, een nieuwe designkoers, en een nieuwe food & beverage-strategie. Het programma en playlists is te vinden op www.ibis-music.com.

Livemuziek in hotels

De nieuwe positionering van ibis is niet alleen het resultaat van een voortdurende afstemming op merkwaarden, traditie en eerdere samenwerking met artiesten en festivals, het sluit ook aan bij de erkenning van het universele karakter van muziek. In een recent onderzoek van Ipsos in opdracht van ibis gaf 79% van de respondenten aan dat het beluisteren van muziek een essentieel onderdeel was van hun leven. 84% stelde dat muziek een middel is voor verbinding en het delen van emoties, terwijl 58% aangaf op reis graag naar muziek te luisteren. Het onderzoek sluit naadloos aan bij de positionering van ibis en benadrukt de intrinsieke verbondenheid van reizen, gastvrijheid en muziek.

Liever live

50% van de ondervraagden antwoordde dat ze liever naar livemuziek luisteren dan naar opgenomen muziek, wat tevens een groeiende trend is.

Daarnaast ziet 51% van de respondenten live concerten als eerste muzikale activiteit die ze van een nieuw hotel verwachten. ibis speelt hierop in met de nieuwe positionering van haar merk. Bovendien verwacht 40% van de respondenten dat liveoptredens worden uitgevoerd door nieuwe opkomende artiesten. Op dit punt is de samenwerking met Spotify, een muziekdienst die trends in lokale muziek volgt, van groot belang. Met de algoritmes van Spotify kunnen opkomende artiesten worden ontdekt, zodat ze live bij ibis hotels kunnen optreden.

Het onderzoek toont overtuigend aan dat mensen tijdens het reizen graag lokale muziek, zangers en bands ontdekken. In totaal 53% van de ondervraagden bevestigde dit.

Samenwerking Spotify

De partnerships van ibis met Spotify en 4th Floor Creative Group van Sony Music UK illustreren een gedeelde set merkwaarden, een gezamenlijke ontdekkingsreis naar nieuwe muziek en nieuw talent, en een gedeeld streven om het grote publiek van livemuziek te laten genieten. ‘Waar Spotify gelooft in innovatie en samenwerking, staat Sony voor dromen, nieuwsgierigheid en diversiteit. Samen met de openheid, oprechtheid en liefde voor livemuziek van ibis resulteert dat in een programma dat een breed scala aan wereldwijde muziek omvat, zodat opkomende muzikanten hun dromen kunnen verwezenlijken’, zo noteren de initiatiefnemers.

Op naar het Sziget Music Festival

7 augustus 2019 vormt het hoogtepunt van dit muzikale avontuur. Tijdens het Sziget Music Festival 2019 in het Hongaarse Budapest worden negen veelbelovende artiesten geselecteerd om op te treden voor een jury van deskundigen uit de muzieksector, waaronder vertegenwoordigers van de samenwerkingspartners. Uit de negen deelnemers wordt één band of zanger(es) uitgeroepen tot winnaar van de ibis Music Contest. De prijs bestaat uit een samenwerkingsproject met 4th Floor Creative Group in de vorm van studiosessies, met als doel hun carrière in een stroomversnelling te brengen.

Gevestigde artiesten

Bekende namen uit de stal van 4th Floor Creative Group van Sony Music UK geven optredens in zes landen, ondersteund door getalenteerde muzikale nieuwkomers. Singer-songwriter Tom Grennan bijt de spits af in het Verenigd Koninkrijk. In Frankrijk staat Boulevard Des Airs op het affiche, terwijl in Brazilië sertaneja-superster Lucas Lucco zal optreden. In Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk wordt de kar getrokken door indiepop-giganten OK KID, die tracks van hun nieuwe album zullen spelen.

Passie voor muziek

Het ibis Music-programma verzorgt activiteiten en productimplementaties in hotels over de hele wereld. De producten en activiteiten hebben een muzikale insteek, in de vorm van hoteloptredens, het beschikbaar stellen van muziekinstrumenten aan gasten in de hotellobby en het uitrusten van hotelkamers en/of badkamers met afspeelapparatuur. In sommige landen strekt het programma zich uit tot samenwerking met lokale muziekfestivals, zoals het Dot to Dot Festival in Engeland en het Montreux Jazz Festival in Zwitserland. Momenteel werkt ibis aan het samenstellen van aanbiedingen die erop gericht zijn muzikanten en muziekliefhebbers naar de hotels te trekken, zodat ze zich kunnen profileren als bruisende muzikale hubs voor gasten, omwonenden en de muziekindustrie als geheel.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.