Lufthansa investeert en verbetert de reiservaring

Lufthansa investeert en verbetert de reiservaring 9
De nieuwe stoelen bij Lufthansa. Foto: PR

Met nieuwe, innovatieve stoelen, USB-poorten, tablethouders en meer persoonlijke ruimte verbetert Lufthansa de reiservaring op korte en middellange afstanden. Dat kan dankzij de Airbus A321neo, waarvan het eerste exemplaar afgeleverd is in Frankfurt.

De verbeterde stoel wordt gezamenlijk geïntroduceerd door de drie netwerkluchtvaartmaatschappijen Lufthansa, SWISS en Austrian Airlines. De Italiaanse fabrikant Geven won het contract om de stoel te produceren. De comfortabele, volledig gestoffeerde bekleding van de zitting en de rugleuning zorgen voor een merkbaar aangename zitervaring dankzij de ergonomische drukverdeling. Dankzij het innovatieve aflopen van de rugleuning genieten gasten van meer persoonlijke ruimte.

Dit wordt mogelijk gemaakt door de nieuw ontwikkelde horizontale opstelling van de literatuurzak boven de tafel. Bovendien is reizen niet alleen comfortabeler tijdens de vlucht, maar ook tijdens het taxiën, opstijgen en landen: in plaats van de gebruikelijke 12 graden tijdens deze drie fasen, reizen gasten voortdurend comfortabel met een helling van 20 graden van de rugleuning. Business Class-gasten kunnen tijdens deze fasen de rugleuning zelfs instellen op 26 graden.

Eigen tablets

Elke rij zitplaatsen heeft zijn eigen USB-poorten, die voor het eerst in de Lufthansa Group ook beschikbaar zullen zijn op korte-afstandsvluchten. In de toekomst zullen Lufthansa Group-passagiers ook hun eigen tablets nog gemakkelijker kunnen neerzetten. Er is een speciale kolom in de tafel geplaatst om de tablet op zijn plaats te houden.

“We hebben veel positieve feedback gekregen over de nieuwe functies en we zijn er dan ook van overtuigd dat de nieuwe stoel en de moderne ambiance van de cabine het reiscomfort van onze gasten verder zal verbeteren”, zegt Paul Estoppey, hoofd Productmanagement Cabin Lufthansa Group Hub Airlines.

Uniforme cabine

De eerste A321neo vliegt nu voor het eerst met een cabine die gelijk is voor alle drie netwerkvluchtmaatschappijen. De drie merken Lufthansa, SWISS en Austrian blijven duidelijk herkenbaar dankzij individuele ontwerpelementen. De standaardisatie is van toepassing op alle vliegtuigen van de A320-familie, die vanaf nu geleverd zullen worden aan de drie hub-luchtvaartmaatschappijen. De standaardisatie was gericht op de grote, kosten-intensieve componenten zoals het cabineconcept en de kombuizen.

De Airbus A321neo is nu zo geconfigureerd en verenigd dat vliegtuigen snel en eenvoudig kunnen worden aangepast wanneer ze worden overgedragen tussen Lufthansa Group-luchtvaartmaatschappijen. Hierdoor kan de Lufthansa Group sneller en flexibeler reageren op actuele ontwikkelingen en vliegtuigen en capaciteiten gemakkelijker en efficiënter naar een andere luchtvaartmaatschappij of naar een andere hub verplaatsen. Kosten voor aanpassingen kunnen aanzienlijk worden verminderd. Bovendien zal de standaardisatie leiden tot verdere synergiën bij de aankoop van vliegtuigen.

Vermindering van CO2-uitstoot

Naast de voordelen voor klanten stonden de vermindering van het gewicht en dus ook de CO2-emissies en onderhoudskosten centraal in de ontwikkeling. De Lufthansa Group Airlines verwachten in 2025 meer dan 100 nieuwe Airbus A320neo-vliegtuigen. De nieuw ontwikkelde motortechnologieën van Pratt & Whitney en CFM International evenals de aerodynamische vleugeltips (sharklets) waarmee het vliegtuig is uitgerust, zullen leiden tot een brandstofvermindering tot 20 procent per zitplaatskilometer. Een A320neo die opstijgt, heeft een 50 procent kleinere geluidscontour dan andere vliegtuigen van dit type.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.