Neckermann poetst standaard bestemmingen op door nieuwe hotelconcepten

Mallorca
Met de tram in Port Soller in Mallorca. Foto: CC0/Pixabay/Pixel-Sepp

Mallorca, Turkije, Ibiza: stuk voor stuk vakantiebestemmingen die door vele reizigers al jaren geleden ontdekt zijn. Toerisme is hier onderdeel van de samenleving en dat is te zien aan het uitgebreide aanbod hotels, de toeristische faciliteiten en natuurlijk het gemak om naar deze zonnige landen af te reizen voor een fijne vakantie. Iedereen kent deze bestemmingen, en juist daardoor heerst vaak de gedachte dat men er niet meer zo nodig heen hoeft. Ze ‘kennen’ het immers al. Maar met de nieuwste hotelconcepten van Neckermann Reizen worden deze ‘standaard’ bestemmingen in een geheel nieuw jasje gestoken en is er weer volop ruimte voor (her)ontdekking, zo meldt het bedrijf zelf.

Nieuwe doelgroep

Sinds de opening van Casa Cook en Cook’s Club hotels zijn 75% van de mensen die overnachten in deze accommodaties nieuwe klanten voor de reisorganisatie. Het creatieve team van de Thomas Cook Group, waar Neckermann Reizen toe behoort, heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar deze ‘nieuwe’ doelgroep en daar de hotelconcepten op gebaseerd. Het team kijkt dagelijks naar de nieuwste interieurtrends op social media en in woonbladen, maar ook naar wat de doelgroep graag wil en waar ze veel waarde aan hechten tijdens hun vakantie. Dit werkt door tot in de kleinste details. Zo is iedere cocktail op het menu zorgvuldig uitgedacht en zijn de stoelen speciaal voor Casa Cook ontworpen.

Avontuur en veiligheid

De bezoekers van Casa Cook en Cook’s Club gaan graag op ontdekking, ze willen vrijheid. “Toch merken we ook dat deze groep steeds meer zekerheid en veiligheid wil bij het boeken van een reis”, zegt Carola Hoekstra, Managing Director van Thomas Cook Nederland, “Aan een door henzelf samengestelde reis zijn toch risico’s verbonden, maar met onze nieuwe hotelconcepten kunnen we hen een soortgelijke ‘ontsnapping’ bieden met de zekerheden vanuit ons als reisorganisatie, aangesloten bij ANVR en SGR.”.

Geliefd Mallorca


De Balearen; Mallorca, Menorca, Ibiza en Formentera, zijn al jarenlang geliefd bij de Nederlandse vakantieganger. Dat is niet zo gek: deze eilanden bieden in de zomermaanden veel zonuren en een heerlijke temperatuurKomende zomer kunnen reizigers hun vakantie op Mallorca naar een nieuw niveau brengen in de nieuwe Cook’s Club Palma Beach. De hele vakantiebeleving krijgt volgens de reisorganisator een boost, dankzij het eigentijdse design met veel natuurlijke materialen en vooral ook de uitstekende keuken. Bij Cook’s Club is geen sprake van ‘show-cooking’, maar ‘chat-cooking’, waarbij de kok in het restaurant staat te koken en tijd heeft voor een praatje met de gasten. In de Cantina, wat geïnspireerd is door (vegan) streetfood, vind je diverse foodtrucks met ieder een eigen specialiteit. Van vegan lekkernijen tot aan anti-kater brunches.

Cocktails op maat

Hetzelfde geldt voor de cocktails: deze worden niet massaal geproduceerd, maar zijn stuk voor stuk met zorg samengesteld naar de laatste trends op cocktailgebied, door een professionele bartender. Je drinkt hier niet alleen om wat losser te worden, maar ook om te genieten van kwalitatieve drankjes: ‘sipping in style’.

Bohemian Ibiza


Ibiza is dé bohemian vakantiebestemming. Alleen Casa Cook ontbrak nog. Een hotel is vaak commercieel ingestoken, maar Casa Cook heeft echt een inspirerende achtergrond. Creative Director Remo Masala’s motto is: “Life is not measured by how many breaths we take but by the moments that take our breath away”, en dat is wat hij bij het bedenken van Casa Cook Ibiza altijd in het achterhoofd heeft gehouden.

Overnachten in een Casa Cook ‘is als overnachten bij een goede vriend’. En die vriend kan zomaar een local zijn, want de lokale cultuur wordt volop meegenomen. Het hotel is voornamelijk gebouwd met natuurlijke materialen. Het eten op je bord? Dat komt vrijwel altijd direct van het lokale platteland.

All-in Turkije

Met de twee nieuwe Cook’s Clubs die deze zomer in Alanya en Marmaris geopend worden, doet Turkije een stapje weg van haar imago als ‘all inclusive vakantiebestemming’. Voor de nieuwe Cook’s Clubs is namelijk niet gekozen voor een traditioneel all inclusive concept, maar voor een mooi aantal gerechten, met liefde en passie bereid met producten van lokale boeren en tuinders. Je kiest hier iets wat jij lekker vindt, waar jij van geniet, in plaats van dat je puur je maag vult.

Daarnaast zorgt het adult-only Cook’s Club concept ervoor dat je in alle rust geniet. Geen gillende kinderen bij je strandbedje, maar volop genietend van de passende muziek die de DJ live aan het zwembad voor je draait. De “blissed-out beats” overdag en de “poolside tracks” in de avond.

Remo Masala, het brein achter dit hotelconcept, denkt na over ieder aspect. ‘Je voelt je beter in een mooie kamer en daarom overnacht je op een eigentijdse plek waar de sfeer voor jou perfect is. Ben je op zoek naar volledige ontsnapping die niet zomaar voor iedereen bereikbaar is? Om Cook’s Club Marmaris te bereiken, moet je eerst een kort boottochtje maken…’

Over Neckermann Reizen

Neckermann Reizen maakt deel uit van één van de grootste reisconcerns ter wereld, Thomas Cook. Wereldwijd staan er 22.000 medewerkers voor haar klanten klaar om hen een onvergetelijke en zorgeloze vakantie te bezorgen. Ieder jaar kiezen wereldwijd meer dan vier miljoen mensen ervoor om met Neckermann te reizen.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Wij zorgen er voor!
Vakantiegevoel?

Exclusief per mail triptips: Van Amsterdam tot Bangkok