Haglöfs blijft zich met haar Green Friday-initiatief verzetten tegen buitensporige consumptie als gevolg van overdreven kortingen tijdens Black Friday. Dit jaar gebruikt ze deze dag om een ​​nieuw tweedehandsconcept te lanceren: Haglöfs Restored.

In de afgelopen jaren is het Haglöfs Green Friday-initiatief bekend geworden omdat het merk hiermee stelling neemt tegen de ecologische en sociale impact van overmatige consumptie. Zo sluit het bedrijf haar winkels en webwinkels op de meest beruchte winkeldag van het jaar. Vorig jaar heeft het merk zelfs haar prijzen verhoogd, terwijl het de winst schonk aan goededoelenorganisaties voor het milieu.

Dit jaar maakt Haglöfs van de gelegenheid gebruik om tijdens Black Friday de optie ‘tweedehands’ te promoten als meest verantwoorde keuze. Dat is ook de reden dat de winkel in Stockholm als enige open blijft. Op Green Friday krijgen bezoekers van deze Haglöfs Brand Store de kans om de nieuwe tweedehandscollectie, Haglöfs Restored, te testen en aan te schaffen. De reguliere Haglöfs-collectie zal die dag niet in de winkel worden verkocht. De Haglöfs Restored-collectie zal ook zijn digitale debuut krijgen op de Instagrampagina van het merk.

Koop tweedehands
De boodschap van Haglöfs is simpel: als je graag iets wilt kopen op de heftigste verkoopdag van het jaar neem dan een standpunt in en koop tweedehands.

Fredrik Ohlsson, CEO van Haglöfs licht het initiatief toe. ‘Onze nieuwe Haglöfs Restored-collectie is net zo functioneel en mooi als onze reguliere collectie, maar heeft een milieuvoordeel. Door jassen, broeken en andere items, die anders zouden worden weggegooid, te herstellen besparen we direct op afval, emissies en water tijdens het productieproces. Zo redden we hoogwaardige materialen van de vuilstort.’

Voor het Haglöfs Restored-concept werkt het merk samen met The Renewal Workshop, toonaangevend leverancier van circulaire oplossingen voor kleding- en textielmerken. Producten die nog leven in zich hebben maar anders verloren zouden gaan worden gereinigd, gerepareerd en hersteld volgens de normen van Haglöfs, voordat ze worden toegevoegd aan de Haglöfs Restored-collectie.

Haglöfs Restored zal officieel worden gelanceerd in FW21 en maakt deel uit van een breder programma van initiatieven gericht op het verlengen van de levensduur van Haglöfs-uitrusting.

Over Haglöfs
Haglöfs werd in 1914 in Zweden opgericht door Wictor Haglöf en is vandaag de dag de grootste leverancier van outdoorkleding en -accessoires in Scandinavië. Haglöfs heeft meer dan 500 producten in haar collectie, verdeeld over de productgroepen kleding, schoenen, rugzakken en slaapzakken.

Het merk heeft als doel kleding en accessoires te ontwikkelen en produceren die het outdoorleven aangenaam maken: betrouwbaar, duurzaam, functioneel en met een minimale impact op de natuur. Vol trots en passie zorgt Haglöfs ervoor dat je beter presteert, er beter uitziet en je beter voelt. Het innovatieve merk wil mensen inspireren om eropuit te trekken en te genieten van alles wat de natuur te bieden heeft.

Geplaatst 21-22-2020


Dit is een on-geredigeerde versie van het persbericht dat gestuurd is naar nieuws@elkedagvakantie.nl. Ook reisnieuws of triptips te melden? Stuur het naar hetzelfde adres. Alle recent ontvangen persberichten zijn te vinden op www.elkedagvakantie.nl/persberichten

0