Vakantie met een boek: zomerlezen van start

De actie zomerlezen gaat van start. Foto: Bas van Hattum

De CPNB en TUI lanceren samen de campagne ‘Zomerlezen’. Hiermee willen ze mensen aansporen om op vakantie een boek te lezen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat lezers hun vakantie leuker vinden dan niet-lezers.

Ze ervaren meer ontspanning, minder stress en komen uitgeruster thuis. Maar liefst 72% van de vakantiegangers leest bijna elke dag, en voor een derde is vakantie de enige tijd dat ze echt lezen.

Flamingo Beach als Zomerlezengeschenk

Het Zomerlezengeschenk dit jaar is “Flamingo Beach” van Suzanne Vermeer. Deze thriller speelt zich af op Curaçao, waar een droomvakantie een donkere wending krijgt. Wie tussen 20 en 30 juni voor minstens € 15,- aan boeken koopt, krijgt dit boek cadeau.

TUI ondersteunt de campagne met verschillende acties. Bij een TUI shop op Curaçao kun je een Flamingo Beach ansichtkaart ophalen voor een speciale roadtrip langs plekken uit het boek. Ook zijn er speciale TUI leeshoeken in bibliotheken, boekhandels en TUI shops. Terwijl ouders een vakantie boeken, kunnen kinderen daar lezen.

Winacties en meer informatie

Tijdens de campagne kun je met een TUI boekenlegger met QR-code kans maken op een reischeque. Deel je een foto van jouw leesmoment op social media, dan maak je kans op nog een reischeque en een boekenpakket. Meer info vind je op www.tui.nl/vakantie/lezen.

OutdoorOutdoor

Reageren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.