Nog maar een paar weken geleden opende The Westin Grand Frankfurt na een renovatie van 25 maanden. Hiermee heeft het financiële hart van Europa een van zijn meest prestigieuze hotels terug. Met een nieuw design en uniek concept is het hotel niet zomaar een hotel, maar een oase van welzijn in het centrum van Frankfurt.

Welzijn op alle vlakken

Met het well-being concept richt The Westin Grand Frankfurt zich op de zes pijlers van welzijn: Sleep Well, Eat Well, Move Well, Feel Well, Work Well en Play Well. De pijlers combineren de belangrijkste behoeften van hotelgasten en het zijn de leidende principes van het hotelmerk. Na de renovatie wordt dit concept door het hele hotel beleefd en duidelijk voelbaar voor de gast. Zo zorgt het comfortabele Heavenly Bed samen met hoogwaardig textiel, een kussenmenu, lavendelbalsem en tips om in slaap te vallen voor een rustgevende nachtrust. Bijzonder zijn de twee kamers met een Peloton-fiets. Verder past onder het motto Move Well de video-yogasessies, de Westin Workout Fitness Studio en een zogenaamde ‘Running Concierge’. Deze Concierge is een persoonlijke hardlooppartner die gasten helpt de stad te leren kennen en fit te blijven tijdens hun verblijf.

Nieuw kamerconcept

Ook alle 372 kamers zijn gerenoveerd en hebben een fris design gekregen. Er is alles gedaan om te zorgen voor welzijn in de hotelkamers: de vloeren zijn in natuurlijke kleuren, er is nieuw lichthouten meubilair en wanddecoratie en een nieuw geraffineerd verlichtingsconcept. Daarbij zijn de badkamers volledig gerenoveerd en opnieuw ingericht. Naast nieuw sanitair bieden ze de Westin Heavenly Shower, een grote inloopdouche met regendouchekop. Last but not least is het spagedeelte en het fitnesscentrum volledig gerenoveerd. Hier zorgen wellnessbehandelingen, een sauna, een stoombad en een binnenzwembad voor Feel Well-momenten.

Groen en gezellig

Peter Reischl, General Manager van The Westin Grand Frankfurt, was erg enthousiast over de aanstaande heropening: “Ik kan mijn gevoel niet echt beschrijven toen we onze gasten terug verwelkomden in ons hotel, het was echt een prachtig moment. Tijdens de renovatie hebben we niet alleen de kamers gemoderniseerd, maar ook andere ruimtes opnieuw ingericht, zoals de lobby, de spa en het Atrium met het restaurant en ook hier is een nieuw concept zichtbaar – van de vloer tot het plafond. Als mensen aan Frankfurt denken, denken ze vooral aan de skyline en de indrukwekkende wolkenkrabbers. Maar onze metropool Main biedt zoveel meer, zoals talrijke parken en groene ruimten midden in de stad. Wij willen de groene diversiteit van Frankfurt weerspiegelen in ons hotel, daarom vind je bijvoorbeeld verticale groene muren in onze lobby en natuurlijke kleuren in onze kamers om een ‘gezellig gevoel’ te creëren.”

Gerenoveerde horeca

Het Atrium maakt indruk met een nieuw restaurantconcept. De Main Tapas Lounge richt zich op het aanbieden van typische lokale en regionale Frankfurtse specialiteiten in tapasvorm, precies zoals de naam van het restaurant doet vermoeden. Daarnaast is de lobby uitgerust met een nieuwe gezellige bankhoek om te ontspannen en tafels om productief te werken, passend bij de pijler Work Well. Bovendien beschikt de lobby nu over een “Grab & Go” winkel die dag en nacht verse, lokale snacks en dranken aanbiedt.

Arabella Hospitality SE, als hotelexploitant, en Bayerische Hausbau, als eigenaar, investeerden samen een bedrag van tweecijferig miljoen. Joern Siebke van Studio Lux Berlin is verantwoordelijk voor het ontwerp, het management is nog steeds in handen van Marriott International.

Kijk voor meer informatie over The Westin Grand Frankfurt op www.WestinGrandFrankfurt.com.

Geplaatst op 17 nov 2022


Dit is een on-geredigeerde versie van het persbericht dat gestuurd is naar [email protected]. Ook reisnieuws of triptips te melden? Stuur het naar hetzelfde adres. Alle recent ontvangen persberichten zijn te vinden op www.elkedagvakantie.nl/persberichten