ACM grijpt in bij Reizendeals.nl na klachten over kosten
Reizendeals.nl moet consumenten beter informeren over extra kosten en voorwaarden bij hun reisaanbiedingen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bepaald na klachten van Nederlandse en Belgische klanten.
De website biedt verrassingsreizen aan via een veiling. Consumenten klaagden dat ze na een winnend bod onverwachte kosten moesten betalen. Ook dachten sommigen dat ze nog in het biedingsproces zaten en dat ze konden afzien van de reis. Dat bleek niet zo te zijn; een winnend bod maakte de boeking direct bindend.
Volgens de ACM was dit onduidelijk. Reizendeals moet nu alle verplichte kosten in de geadverteerde prijs opnemen en de totale reiskosten vooraf tonen. Omdat de reizen voor twee personen zijn, moet de totaalprijs ook voor twee personen duidelijk zijn. Daarnaast moest de biedknop aangepast worden, zodat consumenten begrijpen dat ze betalen als ze de veiling winnen.
De ACM stelde Reizendeals een deadline van 20 november 2025 om deze aanpassingen door te voeren. Volgens de toezichthouder heeft het bedrijf dit inmiddels gedaan.







