Meer #wintersport op TikTok dankzij hernieuwde samenwerking

Wintersport in Oostenrijk. Foto: Sander Lindenburg

TikTok keert dit jaar terug als officiële entertainmentpartner van de Internationale Ski- en Snowboardfederatie (FIS). Daarmee wordt de samenwerking voortgezet die vorig seizoen al zorgde voor een groot bereik op het platform. De focus ligt opnieuw op het delen van wintersportmomenten met fans wereldwijd.

Afgelopen seizoen verbraken de FIS-kanalen records met meer dan 400 miljoen views. Wintersport groeide zo verder uit tot een wereldwijd bekeken sport, mede dankzij korte video’s van topskiërs en snowboarders.

Snowboarden

Tijdens het winterseizoen 2025/2026 krijgen fans opnieuw een kijkje achter de schermen via negen speciale FIS-accounts op TikTok. Daarop verschijnen beelden van onder meer alpineskiën, schansspringen en snowboard freestyle. De actieve #wintersport-community brengt wedstrijden en trainingen direct naar het platform.

Benjamin Stoll, Digital & Innovation Director bij de FIS, zegt: “Wintersport weet mensen overal te raken. Ons doel is om die beleving nóg dichter bij de fans te brengen. TikTok biedt ons en de atleten een plek om verhalen en bijzondere momenten te delen. We zijn blij dat we dit jaar opnieuw samenwerken met TikTok om nieuwe doelgroepen kennis te laten maken met skiën en snowboarden.”

Volg alle #wintersport-actie op TikTok

Fans kunnen alle favoriete wintersportwedstrijden volgen via deze negen FIS TikTok-kanalen:

Reageren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.