Nieuwe stop voor vakantiegangers: Plopsaland Deutschland
Het voormalige Holiday Park in Haßloch heet voortaan Plopsaland Deutschland. Daarmee sluit het park aan bij de andere grote Plopsa-parken in België en de Ardennen. De naamswijziging markeert het begin van een grootschalige uitbreiding van het Duitse pretpark.
De Plopsa Group investeert de komende jaren 100 miljoen euro in het park en de regio. Afgelopen weekend gingen alvast twee nieuwe zones open: een grote indoorattractie rond De Smurfen en een gebied met drie attracties rond koalabeer Blinky Bill. In oktober volgt een familieachtbaan rond 100% Wolf.
Directeur Duitsland Bernd Beitz noemt het “een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van het park.” Volgens hem wil Plopsaland Deutschland uitgroeien tot “een vaste waarde voor gezinnen met jonge kinderen in Duitsland en daarbuiten.”
Tussenstop
Het park mikt vooral op gezinnen onderweg naar Zuid-Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk of Italië. Via samenwerkingen met partnerhotels kunnen bezoekers makkelijk een tussenstop maken.
De investeringen passen binnen een ruimer masterplan. In september starten de werken aan waterpark Plopsaqua Haßloch, goed voor 40 miljoen euro. Ook een hotel, restaurant en een nieuwe achtbaan in samenwerking met Tomorrowland staan op de planning.
Maya de Bij
CEO Carl Lenaerts ziet in Plopsaland Deutschland “een perfect voorbeeld van onze langetermijnvisie: een sterk aanbod rond onze bekende figuren, met kwaliteit voorop.”
Plopsaland Deutschland biedt shows en attracties rond Studio 100-karakters met Duitse bekendheid, zoals Wickie de Viking, Maya de Bij en Heidi.







