Groot autoverhuurcentrum en nieuwe horeca op Schiphol
Reizigers op Schiphol kunnen sinds deze week terecht in een gloednieuwe Starbucks in Lounge 1, pal op de plek waar in 2007 de allereerste Nederlandse vestiging opende. De koffiebar maakt deel uit van de vernieuwing van de lounge, die is uitgebreid van 19.000 naar 24.000 m².
De nieuwe Starbucks beslaat 506 m² en biedt plek aan zo’n 180 gasten. De locatie is ingericht met een knipoog naar Amsterdam, en biedt onder meer croissants met zalm of pastrami, focaccia’s en lokaal gebrande koffie uit de Starbucks Roastery in Amsterdam.
Volgens Arthur Reijnhart, Chief Commercial Officer van Schiphol, past de vestiging “perfect bij de nieuwe beleving die we in Lounge 1 willen bieden met meer kwaliteit en comfort voor onze reizigers.”
Flagshipstore
Ook de nieuwe flagshipstore ‘Today Duty Free’ opende in Lounge 1. Met 1500 m² is dit de grootste winkel op Schiphol. Reizigers vinden hier parfums, cosmetica, sterke drank en zoetwaren van topmerken en nichelabels. De winkel is overzichtelijk ingericht en biedt extra services zoals een tasting bar, self-checkouts en persoonlijk advies van beauty experts.
Volgens Schiphol ligt het prijsniveau gemiddeld 25% lager dan bij Nederlandse winkels. De winkel is een gezamenlijk project van Schiphol en Lagardère Travel Retail. De overige duty free winkels op de luchthaven worden de komende maanden vernieuwd.
Car Rental
Buiten het terminalgebouw is nu ook het nieuwe Car Rental Service Center operationeel. Met ruimte voor 2.500 voertuigen en 7.000 zonnepanelen behoort het tot de grootste autoverhuurcentra van Europa. De vijf grootste verhuurders op Schiphol zijn er actief. Hertz beschikt er over drie wasstraten en 52 laadplekken voor elektrische auto’s.









