5 Tips om te sporten in je hotelkamer

Er zijn veel verschillende oefeningen die je in een hotelkamer kan doen om fit te blijven.

Er zijn veel verschillende oefeningen die je in een hotelkamer kan doen om fit te blijven.

Vakantie is natuurlijk de tijd om te ontspannen. Maar als je lang of veel op reis bent, moet je ook goed voor jezelf zorgen. Bewegen is daar een onderdeel van. Je wil natuurlijk wel fit en gezond blijven, ook tijdens je vakantie. Als je niet veel tijd kan of wil besteden aan sporten tijdens je vakantie kunnen deze tips hieronder je helpen. Zo kun je ook in je hotelkamer je fitheid op peil houden. Daarnaast geven deze video’s je een korte workout, zodat je niet alle oefeningen zelf hoeft te verzinnen. De meeste hotels hebben wifi, dus youtube streamen moet geen probleem zijn.

1. Yoga
In je hotelkamer heb je geen sportschool apparaten bij de hand, dus moet je het met oefeningen doen die je zonder kan uitvoeren. Sporten die zich daar op richten zijn onder andere Yoga. Het voordeel aan deze oefeningen is dat je niet alleen aan lenigheid en spierkracht werkt, maar dat je ademhaling ook heel belangrijk is. Je leert dus ook te ontspannen en naar je lichaam luisteren. Geen zin om een video te volgen? Er is ook een app die je 65 kant-en-klare yogalessen aanbiedt.

2. Pilates
Pilates lijkt in essentie veel op Yoga. Je kan de oefeningen ook in elke omgeving doen. Dat maakt ze ook geschikt om te doen tijdens een vakantie. Je kunt er zelf voor kiezen of je intensief wil sporten of het rustiger aan wil doen. Om je een beetje op weg te helpen vind je hier een filmpje dat de basis van pilates uitlegt.

3. Oefeningen
Sporten kan altijd en overal. Dat wordt maar weer bewezen in deze video. Je hoeft geen moeilijke oefeningen te leren en je kan gewoon beginnen op elk moment van de dag. Een ander voordeel van deze worktout is dat hij niet heel lang is. Iedereen heeft op vakantie wel 7 minuten over om een paar push ups of crunches te doen en dat kan je al helpen om een beetje fit te blijven. Geen zin om een video te volgen. Dan heeft Mama Stralend Fit ook nog een uitgeschreven workout voor je.

4. Beachbody
Tijdens een langere vakantie wil je natuurlijk niet je afgetrainde lichaam verliezen, waar je het hele jaar zo hard aan hebt gewerkt. Om je beachbody te behouden als je een paar weken weg bent kun je een paar specifieke oefeningen doen die de goede lichaamsdelen trainen. Daarnaast nemen deze oefeningen niet veel tijd in beslag en kun je ze in een kleine ruimte doen, ideaal voor een hotelkamer dus. Het is geen video, maar met foto’s worden alle oefeningen duidelijk uitgelegd.

5. Voor de fanatiekeling
Tot nu toe zijn het nog redelijk rustige oefeningen. Ben je op zoek naar iets intensievers, dan kun je deze video eens proberen. Met deze video train je alle verschillende spiergroepen in je lichaam. Je kan de oefeningen in 12 minuten doen en dan ben je goed getraind, want er zit geen rust tussen de verschillende oefeningen. Je hebt bij deze oefeningen een bed nodig, handig want die heb je als het goed is bij de hand in een hotelkamer. Je moet wel bereid zijn om naar een hele fanatieke Amerikaan te luisteren.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.