Duik in 60 jaar geschiedenis in Amsterdam met Barbie The Dream Experience

Voel je zelf ‘Barbie’ door in deze auto van ware grootte te stappen. Foto: The Barbie Dream Experience_WONDR_MATTEL

In Amsterdam is Barbie™: The Dream Experience geopend. De nieuwe attractie van 2.000 m² neemt bezoekers mee door meer dan zestig jaar Barbie-geschiedenis. Twaalf interactieve ruimtes laten iconische periodes zien, van de eerste Astronaut Barbie uit de jaren ’60 tot de bestverkochte Totally Hair™ Barbie uit de jaren ’90.

Levensgrote replica’s van bekende voertuigen spelen een hoofdrol: de roze cabriolet uit de jaren ’80, een catamaran, campervan en sneeuwscooter. Het hoogtepunt is een compleet Barbie DreamHouse™ met glijbaan. Daarna volgt een shop en Barbie café. Ook is er een AI photobooth waarin bezoekers zichzelf kunnen transformeren tot hun favoriete Barbie.

“Hoewel de experience aandacht besteedt aan dit soort antieke poppen, wilden de bedenkers meer dan een tentoonstelling met een rijtje oude exemplaren.Bezoekers krijgen de historische Barbies weliswaar te zien achter glas, inclusief uitleg en de originele commercial, maar worden daarna overrompeld door het bijpassende nagebouwde Barbiedecor op menselijke grootte”, schrijft Het Parool over de nieuwe attractie.

‘Magische reis’

Initiatiefnemer is WONDR, bekend van creatieve concepten als Pink Beach en Roller Dreams, in samenwerking met Mattel. Creatief ondernemer Sarah Mendes zegt: “We hebben de krachten gebundeld met Mattel om een werkelijk magische reis te creëren waarbij bezoekers in een wereld vol geliefde en iconische herinneringen kunnen stappen.”

Ook Mattel ziet de nieuwe locatie als een eerbetoon. Julie Freeland, Vice President bij het speelgoedconcern: “Al meer dan zes decennia is Barbie een iconisch symbool van empowerment, verbeelding en grenzeloos potentieel. We zijn verheugd om haar nalatenschap tot leven te brengen bij Barbie™: The Dream Experience.”

Tickets zijn vanaf €25 verkrijgbaar via Fever. De experience is dagelijks geopend van 10.00 tot 20.00 uur aan de Meeuwenlaan 88 in Amsterdam. Meer informatie staat op barbiethedreamexperience.com.

In het kort – Nieuwsoverzicht

  • Efteling en Coca-Cola slaan handen ineen voor het teruggeven van water aan de natuur (Efteling)
  • Reis naar de Verenigde Staten kost straks meer geld: prijs voor een ESTA bijna verdubbeld (Max Vakantieman)
  • Hoe reist de avonturier als hij vader wordt? Met babystapjes (De Standaard)
  • Beveiligingsexpert waarschuwt voor veelgemaakte fout bij inchecken in hotel: ‘Kan gevaarlijk zijn’ (Metro)
  • ANWB Rugzakkentest 2025 – Dagrugzakken (ANWB)
  • Kamperen zonder tent of caravan: hoe de ‘chabak’-hype overwaait uit Zuid-Korea (Gelderlander)
  • De Concept 830 CE is Hobby’s visie op de caravan van de toekomst (Kampeerzaken)
  • Route 66 wordt 100: EagleRider organiseert Centennial Tour (Motor.nl)
  • Wegenbelasting campers wordt verdubbeld: zo kun je toch deels aan de hoge kosten ontkomen (Metro)
  • Daan en Lisa bouwden een brandweerbus om tot camper: ‘Het is een attractie op de camping’ (RTL)
  • Financiële nachtmerrie voor Nederlandse (30) na paniekaanval in Italiaanse Dolomieten (AD.nl)

Video van de week: Met de jeep of lopend op safari?


OutdoorOutdoor

Reageren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.