Op 17 maart 2022 ging South African Tourism live met de eerste fase van de nieuwe digitale campagne die LIVE AGAIN heet. Het uitgangspunt van de campagne is om potentiële Nederlandse en Belgische reizigers Zuid-Afrika te laten ervaren door de ogen van locals en nodigt uit om opnieuw kennis te maken met het land. Daarbij staat het ontmoeten van de ‘lekkere locals’ en hun tips centraal. Het doel van de LIVE AGAIN campagne is om Nederlandse en Belgische reizigers aan te moedigen om de tips te bekijken en te gebruiken. De tips zijn de afgelopen twee jaar samengesteld door de lokale bevolking op basis van hun eigen ervaringen.

De campagne promoot ook de lancering van een digitale landkaart, die in juli klaar zal zijn, waar de tips van de lokale bevolking op zullen staan. Op deze kaart geven de locals hun favoriete reistips en adviezen over hoe je het land kunt verkennen als een inwoner van het land. Vandaag zullen er ook tien teasertips worden gepubliceerd via verschillende digitale kanalen. Hierin laten tien Zuid-Afrikaanse locals hun favoriete plekken en ervaringen zien en nodigen zij Nederlandse en Belgische reizigers uit om hetzelfde te komen doen.

Het hoofd van de Noord-Europese hub, Belu Mabandla, legt uit: “Het overkoepelende inzicht voor deze campagne is dat we weten dat onze Nederlandse en Belgische consumenten een bestemming willen verkennen zoals een local dat doet.” Ze legt verder uit: “We zijn ons er ook van bewust dat ze reisgerelateerde informatie willen krijgen van geloofwaardige bronnen, zoals mensen die zelf de bestemming hebben gezien en beleefd, en daarom uit eigen ervaring over de belevenis kunnen vertellen. Dit inzicht in combinatie met een kans om de warme, gastvrije en vriendelijke lokale bevolking van Zuid-Afrika te laten zien, zorgt ervoor dat we de wereldwijde LIVE AGAIN campagne op deze manier wilden lanceren. We kozen ook voor de naam ‘lekker local tips’, omdat we weten dat dit woord wordt begrepen bij zowel onze Nederlandstalige markten, als bij Zuid-Afrikanen. Door het gebruik van dit woord hebben we geprobeerd om de herkenning tussen onze Nederlandse en Belgische markten en Zuid-Afrika opnieuw te introduceren.”

Reizen in 2022 naar Zuid-Afrika

De COVID19-pandemie zorgde voor een aanzienlijke daling van het wereldwijde toerisme  en zorgde de laatste twee jaar voor grote uitdagingen. Met de versoepeling van de reisbeperkingen en het afschaffen van de verplichte PCR-test bij aankomst in Zuid-Afrika voor gevaccineerde reizigers verwachten we in 2022 een voorzichtige opleving van het aantal reizigers. Door de Nederlandse en Belgische reizigers uit te nodigen om terug naar Zuid-Afrika te komen, met een campagne waarbij Zuid-Afrikaanse lokale bevolking betrokken is bij het verspreiden van die uitnodiging, willen we communiceren dat Zuid-Afrika klaar is om reizigers opnieuw te verwelkomen en het land te herbeleven, onder het motto ‘LIVE AGAIN’.

Over de gelanceerde video’s

Een lanceringsvideo van 45 seconden die reizigers uitnodigt om Zuid-Afrika te bezoeken, terwijl er sneak peaks worden getoond van de verzamelde tips. Bekijk de video hieronder.

Geplaatst op 1 apr 2022


Dit is een on-geredigeerde versie van het persbericht dat gestuurd is naar [email protected]. Ook reisnieuws of triptips te melden? Stuur het naar hetzelfde adres. Alle recent ontvangen persberichten zijn te vinden op www.elkedagvakantie.nl/persberichten